You are here: Home -  Uggs Online Solden u0026 nbsp ⇒ u0026 nbsp het

Uggs Online Solden u0026 nbsp ⇒ u0026 nbsp het

Uggs Online Solden

Klanten koopgedrag kan variëren in de tijd. Traditionele collaborative filtering (CF) methoden aanbevelingen doen aan een doelgroep op basis van het koopgedrag van klanten wier voorkeuren zijn vergelijkbaar met die van de doelgroep; Echter, de methoden niet nadenken over hoe het koopgedrag van de klant kan variëren in de tijd. In tegenstelling, de sequentiële rule-based aanbeveling methode analyseert het koopgedrag van klanten in de tijd om sequentiële regels in de vorm te pakken: het gedrag van de aankoop in voorgaande perioden u0026 nbsp; ⇒ u0026 nbsp; het gedrag van aankoop in de huidige periode. Als aankoopgedrag geschiedenis een doel klant is vergelijkbaar met de voorwaardelijke deel van de regel, dan zijn / haar koopgedrag in de huidige periode wordt geacht de daaruit voortvloeiende gedeelte van de regel. Hoewel de sequentiële regel methode beschouwt de volgorde van koopgedrag van klanten in de tijd, is het niet aankoopgegevens de doelgroep klant te gebruiken voor de huidige periode. Om Uggs Sale Kids de bovenstaande problemen op te lossen, dit werk stelt een nieuwe hybride aanbeveling methode die de Uggs Online Solden segmentatiegebaseerde sequentiële regel methode met de segmentatiegebaseerde KNN-CF methode combineert. De voorgestelde methode maakt gebruik van RFM klanten '(Recentheid, frequentie, en Monetaire) waarden om klanten te clusteren in groepen met gelijkaardige RFM waarden. Voor elke groep klanten, zijn opeenvolgende regels gewonnen uit de aankoop sequenties van die groep om aanbevelingen te doen. Intussen is de segmentatiegebaseerde KNN-CF methode geeft aanbevelingen op basis van de aankoop van gegevens van de doelgroep voor de huidige periode. Vervolgens de resultaten van beide methoden worden gecombineerd om definitieve aanbevelingen. Experiment resultaten tonen aan dat de hybride methode overtreft CF traditionele methoden.
0 Reacties


Spreek uw mening